Saya Akan Amalkan Cara Hidup Yang Sihat


Dari dulu sampai sekarang apa yang saya amalkan bergantung kepada usaha dan kesabaran

Inilah yang saya amalkan setiap hari :

 
AIR masak/kosong sekurang-kurang  3liter setiap hari,4liter lagi elok,hehehehe...

Cara pemakanan 
 
satu pinggan pun dah cukup,tak suka makan bertambah-tambah sampai dua atau tiga kali.
 
Minum air sebelum makan
 

Nasi dan selepas habis makan nasi
suka sangat-sangat makan sayur-sayuran 
 
sawi,lobak,kubis timun dan lain-lain lagi.
 
Tak lupa juga Buah-buahan tempatan dan import,pisang,tembikai,anggur,epal Dan banyak lagi.
Waktu makan saya adalah :

pagi
roti dan air
tengahari 
nasi,lauk ayam,ikan atau daging,sup sayur dan air
petang
nasi,lauk daging atau ikan,sup sayur dan air 
malam 
mee atau mihun sama ada yang berkuah atau goreng dan air.
Itulah ruting harian yang saya selalu amalkan setiap hari.
Kalau rajin dalam seminggu 7hari saya akan selang-seli dengan workout dan jogging.
CONTOH ;
AHAD - WORKOUT PAGI DAN MALAM SEBELUM TIDUR
ISNIN - JOGGING WAKTU PAGI
SELASA - WORKOUT PAGI DAN MALAM SEBELUM TIDUR
RABU - JOGGING WAKTU PAGI
KHAMIS -  WORKOUT PAGI DAN MALAM SEBELUM TIDUR
JUMAAT -  JOGGING WAKTU PAGI
SABTU -  WORKOUT PAGI DAN MALAM SEBELUM TIDUR
Dalam sehari saya perlu ambil makanan tambahan seperti protein untuk naikkan muscle,contoh protein yang saya ambil :

 

ATAU

 
tiga atau empat kali sehari sebelum makan.

contoh piramid makanan ;
 

 sebab saya nak dapatkan bentuk badan seperti ini :
 

Perghhhh! Mantapnya,barulah ada gaya dan perempuan akan pandang dan buka mata luas-luas,betul tak?HEHEHE...

Pergi GIM saya rasa tak perlu,cukup hanya beli DUMBELL dan peralatan lain buat di rumah sahaja.

 
Terlalu banyak jenis DUMBELL,akhirnya saya pilih yang ini...
 
 Dengan masa yang ada dan jadual kerja yang padat itu sahajalah yang mampu saya buat selama hari ini,tapi DUMBELL masih belum ada lagi,sekarang saya hanya buat workout selama 15minit 1kali atau 2kali sehari.

Inilah video yang saya ikuti untuk buat WORKOUT,jom tengok
 
memang senang dan cukup mudah untuk diikuti..

Itulah serba sedikit yang saya boleh kongsikan kepada anda,anda pula bagaimana?

sekian terima kasih

Catat Ulasan

2 Ulasan
Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Ok, Go it!