Perghhhhh!!! Perodua keluar kereta terbaru...

Orang sibuk bercerita tentang perodua keluarkan kereta terbaru,so!!! Aku apa lagi,search search punya search inilah yang saya dapat menceritakan tentang sedikit sebanyak berkenaan perodua benda,memang cantik dan lawa dari luar dan dalamannya...

Ok lah!!! Tanpa membuang masa,kita teruskan ceritanya...

Istilah "permainan changer" telah dibuang di sekitar agak liberal hari ini, walaupun lebih kerap daripada tidak, kereta yang membawa label telah gagal untuk menggoncang segmen.

Kia Optima K5 facelift telah dijenamakan sebagai sedemikian di Malaysia, dan kita telah melihat frasa yang berulang-ulang dalam serangan kilat kajian tempatan daripada Volkswagen Vento. Walaupun unsur-unsur tertentu yg menonjol - reka bentuk K5 dan drivetrain yang canggih daripada Sedan facelift Polo, misalnya - pemimpin segmen telah terganggu. Walaupun kesepuluh generasi Civic telah digiatkan semula pudar C-segmen itu, ia adalah satu permainan yang agak kecil dalam kejohanan itu.

NOTA: Kami tidak dibenarkan untuk menunjukkan imej penuh bahagian luar kereta, oleh itu pics dipangkas.

Berikut adalah sesuatu yang saya rasa adalah permainan changer benar, sebuah kereta yang tidak akan hanya menjual dalam jumlah yang besar, tetapi mengubah status quo dalam permotoran bajet Malaysia. Ia mendapat tidak lebih besar daripada ini - pemimpin pasaran Malaysia untuk dekad yang lalu telah secara senyap-senyap merancang sedan, dan ia kini di sini. Tuan-tuan dan puan-puan, Perodua Bezza.

Garis pertempuran sedang dilukis semula. Untuk masa yang paling lama, pembeli kereta pertama dan mereka yang mencari giliran hatchback bajet untuk Perodua. Walaupun syarikat yang berpangkalan di Rawang telah mencabar tanggapan umum bahawa "Rakyat Malaysia tidak suka hatchbacks" (kebenaran adalah, mana-mana kereta yang boleh dipercayai dan menawarkan nilai yang baik akan menjual), terdapat banyak yang suka but.

Walaupun hatchbacks mempunyai kapasiti penyimpanan yang besar, yang bahagian belakang lanjutan berfungsi balik kampung dan lawatan membeli-belah yang sangat baik, dan untuk keluarga kecil dan berkembang, itu penting. Mereka berpaling kepada Proton, yang mempunyai Saga, Persona dan Preve sedan untuk belanjawan yang berbeza. Mereka yang melakukan lebih baik bertujuan untuk Honda City, Toyota Vios dan seumpamanya. Mereka kini mempunyai satu pilihan baru.

Mid bulan lalu, kami diberi peluang eksklusif untuk pratonton sedan Perodua Bezza baru di ibu pejabat Sungai Choh syarikat. Sesi ini termasuk regangan kaki D63D di trek ujian baru P2, iaitu kombo lurus kelajuan tinggi dan "dunia sebenar" cabaran seperti bukit bertujuan untuk mensimulasikan Lebuhraya Utara-Selatan Gua Tempurung menghulurkan sebelum Ipoh.

Klik untuk besarkan lembaran spec

Sesi persampelan telah dinanti-nantikan oleh penulis ini, lebih daripada pra-pelancaran ujian memandu biasa. Sebahagiannya kerana kepentingan model baru ini, sebahagiannya kerana saya adalah orang pertama di luar syarikat untuk melihat kereta telanjang (dua rakan-rakan industri lain akan berbuat demikian pada minggu yang sama), tetapi juga kerana tidak seperti syarikat kereta nasional yang lain, Perodua mempunyai sehingga ketika itu berjaya menguruskan untuk menjaga bayi itu dari mata prying. Saya tidak tahu apa yang diharapkan.

Selepas mendapat melalui lapisan keselamatan, saya disambut oleh Perodua R & D kepala Albert Ngu dan pasukannya, yang mesti telah mempunyai perasaan ibu bapa baru bangga apabila mereka tidak berpakaian D63D ini. Nama 'Bezza' (diambil dari KLIMS 2010 kereta konsep) dan harga kereta adalah satu-satunya butiran ditahan (perhatikan lencana but dilindungi) kerana saya meletakkan mata dan tangan kepada model baru rahsia P2 ini.

Kini, Bezza bukanlah sebuah kereta yang cantik. Ini kerana sedan berdasarkan hatchbacks kecil biasanya tidak lookers. Dimensi padat, yang tidak masalah dengan kereta berkaki telanjang, tidak membenarkan untuk perkadaran sedan yang bagus, itulah sebabnya kebanyakan berakhir tinggi dan sempit. Mungkin jenis yang paling sukar dalam kereta untuk mereka bentuk, saya bayangkan.

Ambil fakta ini kira, dan banyak janggal mencari sedan kecil yang telah datang sebelum (Honda City, Suzuki SX4 Sedan, Ford Fiesta Sedan), dan Perodua akan melakukan tugas yang besar dengan Bezza. Ia tidak Axia dengan but lidah tergantung sama ada, tidak seperti yang akan datang "Iriz Sedan" Persona baru. Tidak baik untuk sekumpulan "pereka bumper" eh?

Itu adalah satu hinaan biasa ditujukan kepada P2, tetapi syarikat itu telah diberikan tanggungjawab reka bentuk oleh Daihatsu untuk beberapa waktu sekarang, dan sedan ini adalah asal 100%, yang direka dalam Rawang untuk Malaysia (Ngu mengatakan bahawa ia "eksport bersedia" dengan senyuman, tanpa mengulas lebih lanjut). Kelihatan undertyred sedikit dengan getah 14-inci dan sisi tinggi, tetapi untuk percubaan pertama pada kereta dengan but, kita fikir ia adalah satu usaha yang sangat terpuji. Apa yang anda fikir?

Ada sedikit Toyota Corolla Altis dalam hubungan lampu-gril, dan belakang kekecohan bebas bukan dunia yang jauh dari Jepun Corolla Axio dan Vios tempatan. Reka bentuk yang mudah untuk kereta yang mudah, cara yang sepatutnya, IMHO. Toyota, yang kini memiliki sepenuhnya Daihatsu, rakan kongsi Jepun Perodua, mungkin tidak keberatan rujukan reka bentuk.

Perkara-perkara yang livened oleh beberapa barang kemas. Kelompok lampu belakang mengingatkan kita satu bar sebelum-gen Civic FB, dan mempunyai LED, gaya Korea, yang merupakan langkah dari LED bertitik P2 telah menggunakan sejak Myvi asal. Tiada lampu utama projektor, walaupun.

sirip kecil di A rukun dan pinggir lampu ekor membantu meningkatkan aerodinamik, yang pada 0,286 Cd (kereta paling licin P2 yang pernah) yang merupakan penyumbang utama kepada kecekapan bahan api mengagumkan yang Bezza ini. Ghaib adalah lantai yang rata, yang melicinkan aliran udara, P2 pertama. Juga baru untuk Perodua adalah lencana pada bootlid, yang membayangkan teknologi baru dalam. Bagaimana pula dengan "Dual VVT-i" dan "Eco Idle" auto mula berhenti?

sedan itu terletak di atas platform Axia, yang bermaksud bahawa spekulasi awal daripada "Sedan Myvi" adalah tersasar. 2455 mm jarak roda Axia ini telah dikekalkan, tetapi tidak terjual lagi depan dan penambahan but bermakna sedan 510 mm lebih lama daripada menetas. Same 1620 mm lebar dan 1,500 mm tinggi, tetapi tidak ada panel badan dikongsi dengan Axia.

"Bagaimana ia berbanding dengan Proton Saga?" Akan soalan yang sama. jejak Perodua agak sedikit lebih kecil daripada Proton. Ia adalah 128 mm lebih pendek, 60 mm langsing dan 20 mm kurang tinggi, dengan jarak roda yang 10 mm kurang.

Tetapi siapa yang boleh menangani dimensi dengan pembungkusan yang lebih baik, dan itulah yang Perodua telah dilakukan. Walaupun panjang dan jarak roda defisit, D63D mempunyai 32 mm jarak seiring lebih baik (jarak antara depan dan penumpang belakang) daripada Saga. pita berukuran P2 juga meletakkan TD Bezza yang lebih tinggi daripada Vios 'dengan 3 mm. ruang atas belakang adalah sama seperti Axia, yang bermakna ia semasa ia perlu mencukupi bagi sebahagian besar, tidak ada gaya Myvi ruang atas banyak terdapat di sini.

Memilih ini lebih satu Axia atau Myvi paling bermakna mungkin salah satu yang mempunyai sebuah keluarga, jadi boot besar adalah salah satu mata jualan utama. Pada 508 liter, but Perodua sedan adalah hampir 100 liter lebih besar daripada Saga (413 liter), dan itu dengan tayar ganti bersaiz penuh. 508L juga dua liter lebih daripada abang itu Bezza ini, Toyota Vios.

Manfaat lain di sini ialah 60:40 split lipat tempat duduk belakang, yang bukan merupakan ciri-ciri yang diberikan untuk sedan. Walaupun belakang kerusi jangan lipat rata sepenuhnya, ada batang melalui fungsi dan tempat duduk penumpang depan belakang boleh bersandar sepenuhnya untuk menampung perkara yang sangat lama. Tempat duduk pemandu boleh melakukan ini juga, dalam "Mod Santai". Walaupun tidak aHonda Jazz dengan flip-up bangku belakang, Bezza adalah sangat fleksibel di jabatan ini untuk sedan.

Ruang dan pembungkusan akan menjadi titik jualan unik besar untuk Bezza, tetapi bilik pameran rayuan adalah sangat tinggi juga, terima kasih kepada beberapa ciri-ciri yang salah semata-mata tidak inginkan dari Perodua. masuk tanpa kunci dengan butang push start adalah yang pertama untuk jenama, seperti Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) dan Hill Start Assist, semua yang terdapat di bahagian atas varian 1.3 Advance.

Terdapat juga unit kepala double-DIN skrin sentuh dengan Mirror Link, atau "Link Smart" sebagai Perodua memanggil. Link HU untuk telefon pintar dan aplikasi seperti Waze dan Google Maps anda akan dipaparkan pada skrin. live muzik Bluetooth boleh didapati di samping fungsi panggilan. Anak-anak yang sarat dengan alat hari ini, dan port USB (5V / 2A) yang terletak sekurang penghujung konsol pusat itu akan menjadi berguna bagi orang-orang di belakang.

Bagi mereka yang lebih berminat dalam bit berminyak, ada juga berita baik di bawah hood. pembeli Bezza akan dapat memilih daripada dua enjin - 1.0 liter enjin tiga silinder dan 1.3 liter unit empat silinder.

Kedua-duanya adalah baru kepada jenama; walaupun 1KR-VE motor 1.0L di sini tidak sama dengan 1KR-DE2 dalam Axia. enjin KR sedan ini mendapat masa VVT-i injap boleh ubah (sebelum dijenamakan sebagai DVVT), nisbah mampatan yang lebih tinggi, mengurangkan geseran dan pembakaran bertambah baik - semua langkah-langkah untuk meningkatkan penggunaan bahan api lebih Axia sudah berjimat cermat. Angka sehingga sedikit juga - 67 hp pada 6,000 rpm dan 91 Nm pada 4,400 rpm vs 66 hp Axia pada 6000 rpm dan 90 Nm pada 3,600 rpm.

Perodua mendakwa 21.3 km / l untuk sedan 1.0L, berbanding dengan 20.1 km / l bagi Axia, kedua-duanya dengan automatics empat kelajuan dan diukur dalam mod ECE. Lima kelajuan manual varian puncak yang dengan 22.8 km / l.

Kini, tiada siapa yang membeli kereta dan benar-benar menjangka untuk mencapai tuntutan pengeluar FC, tetapi ia adalah kayu pengukur yang baik - tolak beberapa km / l daripada skor untuk pemanduan harian dan dunia FC sebenar masih lagi agak menarik. Axia adalah kes yang baik di mata.

Enjin 1.3 liter adalah satu yang baru dalam keluarga Toyota dan tidak terbawa bersama dari Myvi (K3-VE, 90 hp, 117 Nm). The 1NR-VE membuat kemunculan ASEAN dalam thefacelifted Toyota Avanza / Daihatsu Xenia di Indonesia tahun lepas, dan menolak keluar 94 hp pada 6,000 rpm dan 121 Nm tork pada 4000 rpm dalam Bezza. Motor 1,329 cc dibuat di Sendayan, Negeri Sembilan, untuk kegunaan tempatan.

NR keluarga enjin (ada juga versi 1.5L dalam Avanza) datang dengan pengambilan dan ekzos Dual VVT-i, lapisan teflon untuk omboh (untuk mengurangkan geseran dan meningkatkan ketahanan), jaket air besar (penyejukan yang lebih baik, pembakaran yang lebih baik, yang lebih rendah bunyi), cabang roller rocker (mengurangkan geseran antara lengan jumpelang dan camshaft) dan palam pencucuh Iridium (yang 1.0L KR dalam Bezza dan Axia juga menggunakan kedua).

The 1.3L sedan ini diberi pada 21.7 km / l bagi MT dan 22.0 km / l bagi empat kelajuan AT. Sebab AT lebih berjimat kerana ia datang dengan Eco Idle, kereta Malaysia yang pertama untuk menampilkan auto start-stop. The Bezza menyertai theMazda 2 sebagai satu-satunya kereta di bawah RM100k untuk menampilkan stop terbiar, sekali memelihara hibrid dan kereta Continental premium. Dengan ini, kita akan mendapat satu kilometer tambahan dari setiap liter petrol, Perodua berkata.

Selain Eco Idle pada 1.3 Advance, brek regeneratif adalah standard di seluruh papan. Semasa nyahpecutan dan brek, tenaga digunakan untuk mengecas bateri kereta, yang bermaksud bahawa semasa pecutan dan pelayaran, beban pada alternator dan enjin dikurangkan.

Penggunaan keluli tegangan lebih tinggi juga bermakna bahawa berat badan dikurangkan tanpa mengorbankan ketegaran. Bercakap di mana, yang Bezza adalah flyweight dan tips skala pada hanya 865 kg untuk asas 1.0 MT 930 kg bagi 1.3 Advance atas dengan semua ciri-ciri di atas. Kurang berat badan = penggunaan bahan api yang lebih baik.

Perodua turut bekerjasama dengan Bridgestone dan Silverstone untuk membangunkan varian unik model tayar yang sedia ada, dengan penekanan kepada mengurangkan rintangan rolling. Kedua-dua kereta menaiki 175/65 R14 getah (BS Ecopia untuk 1.3, Silverstone untuk 1.0) yang mempunyai 10% kurang rintangan rolling berbanding donat hitam Axia ini. Semua ini, ditambah dengan penambahbaikan aero yang dinyatakan sebelum ini, menyumbang kepada penjimatan bahan api yang cemerlang yang Bezza ini. Tidak perlu dikatakan, sedan baru adalah kenderaan cekap tenaga (EEV).

Perodua, betul atau salah, tidak dikenali sebagai penyokong terbesar keselamatan, tetapi model baru ini akan meletakkan apa-apa keraguan untuk berehat. Sudah kemalangan diuji, Bezza menjaringkan maksimum lima bintang yang diberikan oleh NCAP ASEAN untuk 1.3L Advance, yang mempunyai VSC sebagai standard. Varian lain adalah empat bintang diberi nilai, skor max untuk kereta tanpa VSC.

Semua varian mendapat dua beg udara, ABS dan ISOFIX kenderaan duduk kanak-kanak. Hill Start Assist, yang memegang kereta selama dua saat pada mencondong selepas anda mengangkat kaki anda daripada pedal brek, boleh didapati dalam Advance 1.3. P2 juga akan menjual kerusi kanak-kanak di bawah itsGearUp aksesori jenama. Seperti kereta, jumlah kerusi itu harga yang mampu dimiliki, dan kos dimasukkan ke dalam pinjaman sewa beli.

Terdapat juga tempat duduk penumpang peringatan tali pinggang depan, ditambah dengan pelbagai peringatan buzzer lain untuk kunci / kunci pintar, brek letak kereta dan lampu. Butang kunci / buka kunci pada timbunan pusat ini juga satu kemudahan yang besar, kerana penumpang hadapan boleh mencapainya tanpa regangan ke pintu pemandu. "Beg tangan cangkuk" TheAxia ini, ciri-ciri praktikal disayangi oleh wanita, dijalankan atas, bersama-sama dengan "tapau" cangkuk di tempat duduk belakang. Kotak sarung tangan adalah agak kecil, walaupun.

Saya mempunyai peluang untuk mencuba tiga Bezza varian - asas Standard G 1.0L MT, Standard G 1.0L AT dan pelbagai topping Advance 1.3L AT - semua masih dalam selimut. Antara 1.0L Standard G dan auto sahaja Advance terletaknya Premium X 1.3L MT dan AT, yang mendapat motor dan beberapa kit di Advance Dual-VVT-i. Terdapat lima varian dalam jumlah.

Standard G 1.0L MTStandard G 1.0L ATPremium X 1.3L MTPremium X 1.3L ATAdvance 1.3L AT

Papan pemuka tinggi - sementara unadventurous dalam reka bentuk - adalah yg tdk mengganggu, tersusun dan mesra pengguna. Berbanding dengan kokpit daripada Axia dan Myvi, yang satu ini mempunyai pandangan yang lebih lurus-cut dan rasa yang serius kepadanya, yang saya fikir akan menua dengan baik selama ini.

Saya tidak akan terlalu terkejut jika Perodua berakhir overdesigning elemen di kawasan pedalaman (beberapa themeter grafik pada masa lalu terlalu mewah, menjejaskan kebolehbacaan, misalnya), tetapi ini adalah terkawal, matang usaha. Sesuai dengan ringkas sedan, saya menghitung.

Kereta yang anda lihat di sini adalah Advance top-spec, dan ia datang dengan banyak sentuhan rasa-baik. Kulit dibalut stereng dengan jahitan tebal kontras (berulang-ulang di dalam but tuil gear), kerusi kulit dengan corak perca ala, gloss trim hitam seluruh papan pemuka dengan aksen perak dan pencahayaan merah memangku kedua-dua cepat, semua bergabung untuk menjadikannya lebih mewah daripada kemasukan Vios.

Dengan butang push start, VSC kira dan Eco Idle off butang di sebelah kanan stereng, tidak ada walaupun satu suis kosong yang akan dijumpai. Ditto deretan butang diapit oleh unit kepala dan con udara cepat. A gear tombol chunky pusingan off gambaran yang baik. Pada tahap ini, plastik sudah tentu sukar, tetapi ia bukan yang tidak menyenangkan apabila disentuh. A nice baru utama reka bentuk fob dengan siaran but jauh mendahului ia di luar.

Ingatlah bahawa walaupun papan pemuka asas Standard G adalah ketara lebih spartan dalam trim (tiada piano hitam dan bit perak) dan ciri-ciri (butang kosong) berbanding dengan ini - jurang yang agak besar dalam suasana.

kedudukan memandu yang tinggi dan penglihatan daripada yang baik, yang dijangka, dan cara ianya berada di dalam kereta seperti ini. Digunakan untuk rangkaian penuh stereng dan kerusi penyesuaian, Saya tidak pernah 100% selesa di tempat duduk pemandu Axia ini kerana stereng tetap, dan ia adalah yang sama di sini, walaupun ini tidak akan menjadi isu kepada ramai.

Diikat, kami bermula dengan manual 1.0L itu. Kemasukan peringkat Bezza merasakan meriah di mendapatkan-pergi, dan itu kerana kami dapat menguasai segala kuda untuk bertindak secara manual melalui batang. Kuyup motor 998 cc bukan satu tugas yang sukar kerana ia adalah satu enjin sedikit sanggup.

Tindakan peralihan adalah jauh dari sporty kayu penanda aras Jepun dari Honda dan Suzuki Swift Sport, tetapi tidak lebih buruk daripada manual kereta bajet biasa. Ia lebih tepat daripada apa yang saya ingat, tetapi ia telah lama sejak saya memandu sebuah Perodua manual. Ringan dan mudah adalah nama permainan.

Kesan ringan ada dari giliran pertama, dan hadir sepanjang usaha kami. Mempunyai berkata, sambutan 1.0L AT dari bermula lembap berbanding MT, dan perbezaan segera dirasai. Tanpa kawalan ke atas pemilihan gear, saya penumpang apabila empat speeder diburu untuk gear pada condong, menekankan kekurangan tork yang tidak begitu banyak isu dalam MT.

Juga dengan auto gear empat kelajuan, 1.3L itu jauh lebih baik. The ketekunan tambahan disediakan oleh enjin Dual VVT-i adalah jelas apabila pergi ke atas bukit dan pengalaman keseluruhan adalah jauh lebih tenang, kotak gear kurang terburu-buru. Yang terakhir ini mungkin tepi kuasa tambahan sebagai kelebihan yang lebih besar, bagi saya sekurang-kurangnya. Pada yang lurus panjang, saya menghalakan lalu 150 km / h sebelum brek, berbanding sekitar 140 km / h untuk 1.0L.

Kami tidak meletakkan harapan yang tinggi pada dinamik Bezza - ia adalah selepas semua sedan tinggi dan sempit pada tayar eko kurus - tetapi model terkini Perodua digantung di atas dengan baik pada penyapu kelajuan tinggi cepat seksyen bukit trek ujian ini (keadaan kering, cepat penyapu adalah satu-satunya sudut pada trek). Seperti yang dinyatakan, Bezza merasakan cahaya di atas kaki, berbeza dengan rasa yang lebih besar dan mengawal satu mendapat di Saga, tetapi hinggap tinggi tidak menggalakkan seseorang untuk membuang sekitar. The Bezza bukan yang jenis kereta, tetapi cukup berwibawa.

stereng adalah sedikit perlahan, tetapi 4.5m perubahan bulatan ketat perlu lebih berharga dalam bandar daripada rak yang cepat. Satu nota mengenai sistem Idle Eco. Ia adalah kurang mengganggu pada memulakan daripada judder yang anda dapat dalam beberapa kereta Eropah, walaupun ia lebih perlahan untuk api sehingga berbanding kereta hibrid Jepun, dan anda mendengar lebih banyak starter bunyi di sini.

Mengakhiri, kami akan cuba untuk menjawab beberapa soalan yang berkaitan. The Bezza adalah yang terbaik dengan enjin 1.3L, yang lebih tenaga daripada 1.0L yang bergerak. Bahagian-spec Advance kehilangan apa-apa dalam peralatan berbanding akhir yang lebih rendah daripada Jepun B-segmen, dan anda perlu menyemak Perodua jika anda berada dalam pasaran untuk pangkalan City atau Vios.

Ia juga boleh dilihat sebagai penyertaan yang baik "Toyota sedan", dan dengan harga diambil kira (ia akan menjadi antara Axia dan Myvi), yang Bezza mungkin boleh menjadi cadangan yang lebih baik daripada Vios. Apakah Vios TRD Sportivo, yang pada RM98k adalah sekitar dua kali ganda harga yang Bezza, dua kali kereta? No.

The 1.0L varian mempunyai tempat dalam barisan, walaupun. Fikirkan ia sebagai alternatif Axia bagi mereka yang tertarik dengan kereta paling murah dan paling popular di Malaysia, tetapi perlu lebih banyak ruang untuk keluarga yang semakin meningkat. Tambahan beberapa ribu ringgit dalam tempoh tujuh tahun membeli satu but besar, enjin yang lebih baik dan penggunaan bahan api yang lebih baik - yang akan menjadi nilai yang kukuh bagi sesetengah orang, kita boleh bayangkan.

Mereka yang memilih untuk Bezza lebih hatchbacks P2 ini mungkin mempunyai keluarga (atau persediaan untuk satu) dan keselamatan memang harus menjadi kebimbangan utama. Buktinya adalah dalam ujian kemalangan itu, dan lima bintang NCAP ASEAN untuk Advance, yang mempunyai VSC, dan empat bintang untuk selebihnya adalah hasil yang baik. Sebuah kereta selamat tidak semestinya kereta berat.

Perodua Bezza membuat kemunculan sulung pada zaman yang menarik, dengan Proton tidak mempersiapkan satu, tetapi dua sedan kompak dalam bentuk Persona berasaskan Iriz Sagaand yang disemak semula. Lupakan projek sia-sia Perdana, yang akan datang dua sedan adalah model hidup atau mati yang akan menentukan masa depan Proton, dan jika undi pasaran bagi Bezza ...

keretanya tidak sempurna, tetapi tiada siapa yang tahu apa yang rakyat Malaysia mahu kereta yang lebih daripada Perodua. Dengan Bezza baru yang mengagumkan, ia memasuki segmen sedan bajet yang Proton setakat ini telah dinikmati untuk dirinya sendiri, tidak dicabar. Kereta ini akan menjual dalam jumlah yang besar, kereta ini akan mengubah status quo, kereta ini adalah permainan changer benar.

Kami akan mengendalikan kereta Perodua Bezza lagi hujung minggu ini, jadi jika ada apa-apa yang anda mahu kami untuk memeriksa, bertanya dalam komen di bawah dan kami akan cuba yang terbaik untuk mengawasi keluar untuk itu. buku Order akan dibuka pada 16 Julai sebelum pelancaran rasminya pada 21 Julai Stay tuned untuk harga rasmi, yang akan menjadi antara Axia dan Myvi.

Tag
Perodua Bezza Sedan

Tags :-

Catat Ulasan

0 Ulasan
Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Ok, Go it!