Pengalam Pertama Berniaga BURGER Tepi Jalan.....



Assalamualikum Dan Salam Sejahtera 


Pengalam Pertama Berniaga BURGER Tepi Jalan..... 






Pengalam Pertama Berniaga BURGER Tepi Jalan.....    |    Biasanya saya selalu membeli burger di tepi jalan, tapi pada bulan November saya start Pengalaman menjual burger di area selangor, memang permulaannya tidak menyeronokkan, tapi bila sudah sebulan bekerja saya merasakan keseronokkan itu muncul Dan dapat mengenali ramai rakan-rakan baru seperjuangan, tapi waktu kerja diorang agak lewat Dan diorang tidur sampai ke 3:00 petang, mana tak tidur sampai petang, kalau balik kerja atau tutup gerai pun sampai lewat pagi, closing sampai PUKUL 5:00 PAGI, dan waktu tidur kadang-kadang PUKUL 7:00 PAGI atau 8:00 PAGI.... 



Kerja pulak itu tanpa cuti, nak cuti pun kena mintak awal-awal, jaga gerai burger ini yang paling teruk saya bekerja dari Tempat lain, dah la kerja tak ikut masa company, cuti tak ada Dan balik pun salalu lewat....



Apalah nasib dengan hidup saya ini, saya memang tak selesa sangat-sangat untuk bekerja seperti itu, lain Tempat, lain peraturan Dan cara pengurusannya, saya tak pasti lagi gaji bulan November ini dapat brapa, kalau dapat kurang dari basic, memang saya resign terus 24jam,saya pun Dah apply banyak Tempat, cuma nak kena pilih mana yang sesuai Dan selesa dengan diri sendiri....



Sekian " Terima Kasih "....

Catat Ulasan

0 Ulasan
Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Ok, Go it!